Thursday, January 31, 2019

GPS-kabel på väg...

...från Ebay! Yes! Den här har jag jagat ett bra tag nu och äntligen hittade jag en på auktionssajten. 

Koppla upp gammal GPS

Garmin-plottern som följde med Coronet-köpet har sina år på nacken och de flesta tillbehören har utgått. Men ett minneskort med rätt sjökort ska jag nog hitta och i kabeln finns strömförsörjning så att jag kan köra den på labb + att det går att komma åt dataöverföringen via det äldre NMEA-0183. Detta ska bli kul!



Vad ska vi ha detta till?

Grejerna kommer inte förrän om en och en halv vecka så lite förberedelser kan vara på sin plats. I "Boat Monitor" programmets user-interface på Arduinon tänkte jag fundera ut en logisk placering av Garminfunktionen och det börjar med att ta reda på vad jag vill få ut av interfacet. Det får inte bli självändamål. Lite text på displayen får bli ett första litet steg. Sen kommer nog idéerna.

No comments:

Post a Comment