Friday, August 30, 2019

Härlig båt...

...och härligt väder när jag var ute en runda utanför Skanör häromdan. Bara åsynen av båten gör mig glad och...



...att ut och åka en sväng känns ännu bättre.




Sen är allt pulande med småfix, elektronik och annat runt den fina äldre damen också väldigt roligt. Och hamnsnacket förstås. Gott om experter där! :-)

Jag håller på att installera en Garmin-navigator som snart ska testas i havsmiljö vilket ska bli kul. Tanken på sikt är att integrera den med min egna Boat Monitor-dator om jag får till ett bra NMEA-2000 interface. Detta misstänker jag dock kan bli knepigt pga jättedyra licenskostnader från NMEA men jag är övertygad om att det finns hobbyister därute som hittar vägar runt detta. Höstprojekt! Min egen GPS-lösning funkar bra i Boat Monitor-miljön på labb-bänk och förhoppningsvis hinner jag testa lite till havs innan säsongen är slut. Vill även testa små digitala temperaturgivare för motorrums- och havstemperatur.

No comments:

Post a Comment